ElAnalistaDeBits对虚幻五技术演示进行的数毛

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2021-12-01T14:25:07+00:00

已应用全局照明和反射,XSS设置较低,阴影与反射上分辨率较低并有更多的噪点。
虚幻五应用了新的物理碰撞引擎,车辆撞击效果非常好,但对性能有很大影响。
加载时间XSS最快,比PS5和XSX要快1/10,三台机器都可在5秒内完成加载。
过长动画三者都是24/25fps不断波动。
在游戏过程中,XSS和PS5的帧率比XSX更加稳定。在驾驶与撞击是,帧率可能会降到20fps。
三平台的纹理质量似乎相同。
XSS的绘制距离略短。

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因为我是机翻出来的,所以可能会有出错,有的话可以提醒我修改,原文放在下面。

视频链接[url]https://www.youtube.com/watch?v=DYHA8jSUZbU[/url]

PS5: dynamic 1620p at 30fps (1404p common)
SS: dynamic 1080p at 30fps (828p common)
SX: dynamic 1620p at 30fps (1404p common)

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- It's the first time we can see a direct comparison of Unreal Engine 5 on new generation consoles taking advantage of the new features.
- All 3 versions use Temporal Super Resolution to upsampling to the original resolution.
- The models have been recreated using Metahuman.
- Lumen has been used for global illumination and reflections. Xbox Series S displays a lower setting, resulting in lower resolution reflections and shadows or more noise in ambient occlusion.
- Chaos is the new physics and destruction engine applied by Unreal Engine 5. Vehicle hits have very good results, but they have a big impact on performance.
- The World Partition & Rule Processor has been used for the creation of the city.
- The new geometry virtualization system (Nanite) is also present. Xbox Series S shows a lower configuration in this section as well.
- Loading times are fastest on Series S, followed by PS5 and Xbox Series X by tenths of a second. They hardly need 5 seconds to load the world.
- The framerate during cinematics suffers constant stuttering at 24/25fps on all three platforms.
- During gameplay, Series S and PS5 have a more stable framerate than Xbox Series X. During driving and impacts, they can drop up to 20fps.
- The quality of the texturing seems to be the same on all 3 platforms.
- The drawn distance is slightly lower on Xbox Series S.
- It is a very interesting first contact with Unreal Engine 5, although it was a technical demo (quite complete). Without a doubt, a bright future awaits us with this engine.

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- Es la primera vez que se puede realizar una comparativa directa de Unreal Engine 5 en consolas de nueva generación aprovechando las nuevas características.
- Las 3 versiones usan Temporal Super Resolution para aplicar upsampling a la resolución original.
- Los modelos han sido recreados usando Metahuman.
- Se ha utilizado Lumen para la iluminación global y los reflejos. Xbox Series S muestra una configuración más baja, dando como resultado reflejos y sombras de menor resolución o más ruido en la oclusión ambiental.
- Chaos es el nuevo motor de física y destrucción que aplica Unreal Engine 5. Los impactos de los vehículos tienen resultados muy buenos, pero tienen un impacto grande en el rendimiento.
- Se ha utilizado World Partition & Rule Processor para la creación de la ciudad.
- El nuevo sistema de virtualización de la geometría (Nanite) también está presente. Xbox Series S muestra una configuración más baja también en este apartado.
- Los tiempos de carga son más rápidos en Series S, seguida por PS5 y Xbox Series X por décimas de segundo. A penas necesitan 5 segundos para carga el mundo.
- El framerate durante las cinemáticas sufre stuttering constante a 24/25fps en las tres plataformas.
- Durante el gameplay, Series S y PS5 tienen un framerate más estable que Xbox Series X. Durante la conducción y los impactos, pueden caer hasta 20fps.
- La calidad del texturizado parece ser la misma en las 3 plataformas.
- La distancia de dibujado en ligeramente inferior en Xbox Series S.
- Es una primera toma de contacto muy interesante con Unreal Engine 5, aunque haya sido una demo técnica (bastante completa). Sin duda, nos espera un futuro brillante con este motor.
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[img]http://img.nga.178.com/attachments/mon_201209/14/-47218_5052bc4cc6331.png[/img]结果这次Demo的数毛结果就没人关注的吗,妥妥的次世代引擎吧,我还想看泥潭吵起来吃瓜呢
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EndlzDesire

[quote][pid=572594576,29799167,1]Reply[/pid] Post by [uid=60111922]千散ss[/uid] (2021-12-10 22:51):

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[quote][pid=572594576,29799167,1]Reply[/pid] Post by [uid=60111922]千散ss[/uid] (2021-12-10 22:51):

[img]http://img.nga.178.com/attachments/mon_201209/14/-47218_5052bc4cc6331.png[/img]结果这次Demo的数毛结果就没人关注的吗,妥妥的次世代引擎吧,我还想看泥潭吵起来吃瓜呢[/quote]epic这么努力的平衡业界了,还怎么吵啊
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[quote][pid=572595876,29799167,1]Reply[/pid] Post by [uid=38477371]simonroam[/uid] (2021-12-10 22:58):

虚幻5怎么吵,技术公开的,引擎免费下载,有空吵架不如自己下一个玩玩[/quote]这可不一定,之前的数毛不也开辟了一个个战场吗?总是有可以看的
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ExistenceisNeat

怎么吵?
SSD5读盘还不如xss,辣鸡
XSX帧数还不如PS5,辣鸡

倒是xss能在1080p下跑20帧比较有意思
这机器显卡部分大致也就1060
记得之前黑猴子的demo好像也说是1060能跑
可见虚幻5效率还是挺高的